keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Rauha tokoilee

Käytiin eilen pitkästä aikaa Rauhan kanssa ihan vaan kahdestaan treenaamassa. En edes muista milloin viimeksi olisi moista sattunut. Minä olen maailman laiskin yksin treenaaja. Tykkään kyllä treenata Rauhan kanssa, mutta kun ikinä ei vaan saa aikaiseksi lähteä. Sitten jos on sopinut treenit jonkun kanssa, niin on pakko lähteä, ja saan sen pyllyn ylös sohvasta. Yritän muutenkin sopia minulle ja Rauhalle ihan useammalle päivälle viikossa aina jotain seuraa jonnekin, kun muuten minun luonteellani käy helposti niin, että me vain käytäisiin jotein tylsiä hihnalenkkejä tässä lähialueilla ja that's it. 

Mutta hei, kun olin nyt piiitkästä aikaa ihan itsekseni treenaamassa, päätin samalla kuvata treenit. Ajattelin, että ehkäpä voisin pitkästä aikaa julkaista täälläkin miedän tokotreenivideon. Leikkelin videolta pois osan seuraamisista ja jotain muutakin, mutta silti siitä tuli ihan turkasen pitkä. Katsokaa jos jaksatte. 


Videota katsoessani ensimmäisena kauhistuin noita mun käsiä. Ei apua. :'''D Ihan kuin olisi isompikin koira siinä vieressä. Vanhoissa videoissa en levittele käsiä tuollaiseen pingviinityyliin. Mitä on tapahtunut? En tiedä. Pitää yrittää lopettaa.

Meillähän on nyt treeneissä ideana vahvistaa sitä Rauhan kohtaktia seuraamisissa, kun se se isoin kulmakivi on kokeissa ollut. Siksi en ole paikasta lainkaan tarkka, vaan kun on hyvä kontakti niin palkkaan. Videolta näkee, että välillä Rauha meenaa vähän jäädä jälkeen ja kontakti katoaa, mutta aika hyvin sen saa sitten uudestaan hommiin kun vähän innostuttaa. 

Kesken treenien kentän läpi kulki nainen corgin kanssa ja meidän treenit keskeytyi. Kun koira oli mennyt ja jatkoimme treenejä, näkyy videolla miten Rauha haistelee tosi paljon, enkä minä puutu asiaan yhtään. En oikeastaan edes tajunnut miten paljon se haisteli. Pitää olla tarkempi tuossakin asiassa. 

Noudossa Rauha sai jonkin aivopierun ja toi kapulan mulle sivulle, vaikka eteen olen opettanut. En alkanut tuossa nyt siitä rankaisemaan, koska ollaan noudon kanssa niin alussa. Sitten kun alan kokoamaan liikettä tosissani, niin pitää katsoa, saanko Rauhan tuomaan kapulan eteen, vai jääkö tämä nyt tämmöiseksi sivulle tuonniksi. Olen ottanut noutoja yleensä niin, että annan Rauhan tiputtaa kapulan vauhdissa, mutta nyt tekin sen ilman lupaa ekalla kerralla, niin siksi pyysin kaksi muuta tuomaan loppuun asti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti